середа, 30 грудня 2015 р.

Бесіди

Тема. ДОБРЕ І ПОГАНО
Цілі бесіди. Формувати поняття про «добре і погано».
Хід заняття
Гра «Краще за всіх».
Діти встають у круг і під музику виконують різні команди вчителя.Той хтокраще за всіх виконає те чи інше завдання, одержує намистинку досконалості. Перемагає той, хто збере найбільше намистин.
Укінці гри обговорюють проте, що людина повинна старатися щосили, добиватися досконалості в будь – якій справі.
Проводиться бесіда «Удосконалюй себе». ( Учитель пропонує класу запитання, а учні повинні розповідати про свої вдосконалення знанням, умінням, майстерністю.
Вправа «Глечик з водою».
Учням пропонується уявити себе глечиком, повільно нахилити голову, ніби виливаючи брудну воду разом із негативними емоціями, які були у кожного, щоб знову наповнити глечик чистою водою, а свої душі – лише чимось добрим.
Творче завдання «Великодушний вчинок».
Пропонується різні вчинки, а учні називають чи вони великодушні, а які –ні.
Розповідь учителя про святу Терезу.
Мати Тереза була черницею, що присвятила своє життя турбуванню про бідних і вмираючих.Вона прославилася перш за все тим, що опікала безпритульних дітей у Калькатті, Індія. Повне прізвище та ім’я Агнес Тонджа Бояджіу 1910 р н . в Скоп’є, Македонія. У 12 років стала черницею і одержала ім’я Тереза. 1928 вона відправилася в Індію і працювала учителькою в жіночому монастирі Калькітти.Мати Тереза відкрила більше 60 шкіл, сирітських притулків і будинків для вмираючих по всьому світу. Вона одержала Нобелівську премію миру.Померла Мати Тереза 1997р. увіці 87 р.
Гра «Мікрофон».
Гра «Доповни прислів’я»
1.​ Правда і в морі …/не тоне/
2.​ Правда холодна, абрехня…/тепла/
3.​ За добро добром…/платять/
4.​ Шабля ранить голову,а слово…/душу/
5.​ Людина без друзів мов дерево…/без коріння/

УСІ ПРОФЕСІЇ ПОТРІБНІ, УСІ ПРОФЕСІЇ ВАЖЛИВІ...
Цілі. Дати дітям уявлення про різні професії; розвивати вміння і навички самообслуговування; виховувати повагу до людини праці.
Обладнання: стенд із фотографіями "Професії наших батьків", виставка учнівських робіт, набір картин "Ким бути?".
Хід заняття
Учитель:
Сьогодні, любі діти,
Зустрілися ми знову,
Про славні руки золоті
Ми поведем розмову.
Ті руки звичні до землі,
Будують, вміють шити...
Ми часто бачим мозолі
На їх долонях, діти.
Всі вдячні золотим рукам,
Я теж їх поважаю,
Тож хочу розповісти вам
Усе про них, що знаю.
(В. Куріпта)
Діти, а чим займаються ваші батьки? Розкажіть.
Учні мають розповісти про професії своїх батьків, бабусів, дідусів.
Ігрова ситуація
Учитель:
На золотому ґанку сиділи Майстри, що працювати вміли: Мисливець, швець, різьбяр чудовий. І повелась між них розмова. На нашому золотому ґанку сидять... (Кожен з трьох учасників гри називає одну самостійно вибрану професію.)
1-й учень: Я — космонавт.
2-й учень: Я — водій.
3-й учень: Я — модельєр.
(Кожен з учнів має розповісти, чим займається представник певної професії. Далі за умовами гри діти розповідають, чим корисна названа професія для людей. Відзначають того учня, котрий найбільш вдало представив обрану професію.)
Учитель:
Діти, пригадайте, які ще професії ви знаєте. Як ви гадаєте, навіщо існують вчителі, лікарі, інженери? : Чому? Чи можна сказати, що якась з них краща, а якась — гірша?
1-й учень:
Та є одна поміж професій,
Якої вчаться всі в житті.
Вона для кожного найперша,
Якої вчитимешся й ти!
2-й учень:
Учитель, лікар чи геолог,
Письменник, слюсар чи кресляр —
Всі називають головною
Одну професію — школяр!
3-й учень:
Бо всім відомо, що без школи,
Без знань, що мусиш там набуть,
Не станеш у житті ніколи
Тим, ким в дитинстві мрієш буть!
Учитель:
З часом кожен задумується над тим, яку професію обрати для себе.
Учень:
Професій безліч є цікавих, Але свою вгадати як — Щоб добре діло й добра слава? І я собі міркую так: Потрібно лікувать хвороби Й водити в космос кораблі, Та я ж із роду хліборобів,
Учитель:
А як потрібно навчатися в школі? Чому потрібно добре .атися? Є такі учні, які, отримавши "двійку", думають: "Невелика *. Ні, велика. А чому?
(ї незабаром цей учень прийде на завод. Від нього залежить, чи роді машини вийдуть на поля, чи хороші літаки злетять у небо, глибоких знань стати фахівцем у своїй справі неможливо. Учні, які погано вчаться, будуть поганими лікарями, вчителями...
А що заважає дітям добре вчитися? Що допомагає учням добре вчитися?
А хто може назвати людей, які, на вашу думку, досягли успіху? аме вони його досягли? То що ж таке успіх?
Успіх — це наполегливість, впевненість, радість, творчість, римка, настрій. Це вміння довести справу до завершення. Навчайтесь, трудіться — і тоді успіх стане вашим супутником у житті!

Корисні і шкідливі звички
Цілі: Ознайомити учнiв iз поняттям про шкідливi звички; виробити негативне ставлення до шкiдливих звичок, якi порушують здоров’я,— палiння, вживання алкогольних напоїв, наркотикiв тощо.
Хід заняття
1.Мозкова атака “Визначення поняття “шкідливі звички”.
(Розмахувати руками пiд час розмови; розгойдуватись, сидячи на стільці; гризти нiгтi; голосно розмовляти, кричати, верещати; лускаючи насiння, кидати лушпиння на пiдлогу; вередувати, як маленька дитина; залишати пiсля себе безлад та сміття.)
2.Слово вчителя
Шкідливi звички назвали так тому, що вони небезпечнi для здоров’я. Наприклад, деякi дiти мають погану звичку смоктати i гризти рiзнi дрiбнi предмети, пальцi й нiгтi. Мiж тим, на них можуть бути збудники багатьох хвороб. Найбiльше їх знаходиться на немитих руках. Не можна брати до рота невiдомi дикоростучі рослини чи рiдини, бо серед них бувають отруйнi.
Негарно човгати ногами. Шкiдливою є також звичка горбитись. Адже при цьому викривляється хребет, що погiршує роботу органів кровообiгу, дихання, травлення. Взагалi, здавна вважали, що корiння всiх хвороб криється у неправильнiй поставi.
Та найбiльше зашкоджують здоров’ю людей (викликають тяжкi захворювання) палiння, вживання алкогольних напоїв та наркотиків. Часто людина, що палить чи вживає алкоголь, починає вiдчувати погiршення здоров’я. Вiд палiння страждають дихальна та серцево-судинна системи: людина починає важко дихати, кашляти, у частини курцiв вiднiмає ноги. Вживання алкоголю та наркотикiв страшне тим, що людина стає залежною вiд них. Вона вже не може утриматися вiд того, щоб не пити, не вживати наркотикiв i поступово перетворюється на справжнього алкоголіка або наркомана, який занапащує не тiльки власне життя, але й життя своїх рiдних.
3. Тест (Учнi вiдповiдають на питання тесту)
Шкiдливi звички — це:
а) мити руки з милом перед їдою, пiсля того, як прийшов iз вулицi, пiсля туалету; 
б) палити;

в) вранцi та ввечерi чистити зуби;
г) щоденно митися та приймати душ;
д) вживати алкогольні напої;
е) пiклуватися про чистоту свого одягу;
є) човгати ногами;
ж) смоктати пальцi;
з) самостiйно чистити взуття;
і) класти всi речi на свої місця;
к) грати в рухливi iгри;
л) гризти нiгтi.
4. Метод «ПРЕС» Щоб виробити в учнiв негативне ставлення до палiння, проводиться робота у групах за методом “ПРЕС”.
Порядок проведення
Учитель роздає матерiали, в яких зазначено чотири етапи методу «ПРЕС»:
1.​ Позицiя: почнiть зi слiв «Я вважаю, що...» i висловіть власну думку, пояснiть вашу точку зору.
2.​ Обгрунтування: використовуючи слова «тому, що», наведiть причину виникнення цiєї думки, тобто на чому грунтуються докази на пiдтримку вашої позицiї.
3.​ Приклад: продовжуйте висловлювання словом «наприклад» i наведiтъ факти, що пiдтверджують вашi докази: вони підсилять вашу позицiю.
4.​ Висновки: закiнчiть висловлювання словами «Тому я вважаю,…» й узагальнiть свою думку, зробiть висновок про те, що слiд робити; це i є заклик прийняти вашу позицiю.
Приклад використання цiєї формули:
1.​ Я проти того, щоб люди палили у примiщеннях.
2.​ Палiння шкiдливе як для курця, так i для осiб, котрi не палять і перебувають у приміщеннi.
3.​ Наприклад, дослiдження показали, що пасивне паління призводить до раку.
4.​ Тому я проти того, щоб люди палили у примiщеннях.
Учитель пропонує дiтям об’єднатися в групи за принципом «Фруктовий салат» (кiвi, алельсин, яблучко, банан, курага, родзинка).
Групам роздаються записанi на аркушах тексти.
1.​ Максим вважає, що палiння негативно впливає на дихальну та серцево-судинну системи. Тютюновий дим вражає бронхи і легені. Курцi, як правило, кашляють. У декого з них вiднiмає ноги, їм важко ходити («ноги курця»).
2.​ Оксана говорить, що їй подобається, коли дiвчина чи жiнка палять. Цим вони нiбито стверджують впевненiсть у собi i свою незалежнiсть.
3.​ Шкiльний лiкар пояснив, що діти, якi палять, погано ростуть, мають обличчя сiрого кольору.
Завдання учням: сформувати думку, висловлену в них; ствердити або заперечити її.
5. Дискусія «Як відмовитися від шкідливої звички»
Учитель проводить дискусію «Як відмовити тим, хто пропонує тобі цигарки, алкоголь, наркотики?»
Можливi варiанти вiдповiдей:
1.​ Придумати причину i відмовитися. (Я займаюся спортом, у мене повинні бути сильні легенi.)
2.​ Змiнити тему розмови. (Розказати про нову гру, книгу, фiльм.)
3.​ Навести факти шкiдливого впливу того, що пропонують.
4. Вiдмовитися, нiчого не пояснюючи.
5. Найкоротший спосiб – одразу сказати «нi». Але сказати це впевнено.
6. Конкурс малюнків «Як потрапити до чарівної країни здорового життя».

Безпека у побуті
Цілі: Обговорити з учнями небепечнi ситуації, які можуть трапитися у побутi, вчити дiтей обирати безпечнi предмети та мiсця для розваг й уникати небезпечних ситуацій за відсутності дорослих.
Хід заняття
1.​ Робота iз загадками
Будинок – це машина для житла, i треба навчитися керувати цiєю машиною, щоб не виникла небезпека.
Ви, звичайно, здивуєтесь: а що ж небезпечного може бути вдома? Тому спробуємо виявити всi можливi небезпеки.
Допоможуть це зробити такi загадки:
1)​ Що зараз майже в кожнiм домi
Є необхiдним, безперечно,
бо варить їжу всiм без втоми?
Хоч вiн отруйний, небезпечний,
ним користуємось щораз…
Вже здогадалися? Це ... (газ).
2)​ Що дiм освiтлює щоднини,
без полум’я вечерю зварить,
працює в електромашинах,
а необачних сильно вдарить?
(Струм.)
3)​ Маленьке, гостреньке, а всiм потрібне.
(Голка.)
4) Лежать у порядку дерев’янi малятка,
Бiлi, здоровi, всi чорноголовi.
(Сірники.)
5) У святковому залі
Стоїть, як картинка,
Весела, зелена
Красуня… (ялинка).

2.​ Мозковий штурм
На дошцi схематично зображенi: ялинка, електроприлади, гострi, колючi, рiжучi предмети, газова плита, лiки, сiрники.
Учитель. Щоб запобiгти цим небезпекам, ми вивчимо основні правила безпечної поведiнки вдома, з`ясуємо, як безпечно поводитися в побутi, тобто в повсякденному життi.
Робота проводиться у групах.

3. Сценка
Дiйовi особи
Задоволена Розетка
Турботлива Праска
Гостинний Чайник
Газiвник дядько Федiр
Поросята (2 особи)
Лікар Айболить
Обладнання
Малюнок аптечки.
Учитель зачитує поради щодо виконання ролі. У кожнiй групi вибирають одного виконавця. Час виконання ролi – 1 хв.
Поради
Задоволена Розетка. Почніть вступ словами: «Я – Задоволена Розетка». Розкажiть, як ви задоволенi, коли з вашою допомогою пiд’єднують рiзнi електричнi прилади до електричного струму. Тут є i телевiзор, i магнітофон, i телевiзiйна приставка та комп`ютери, на яких ви полюбляєте гратися. Звичайно, всi ці предмети потрiбні, щоб зробити життя веселим і цікавим. Але разом iз тим вони приховують у собi й небезпеку. Через неправильне користування ними може виникнути пожежа, вразити струмом i навiть може статися вибух. Щоб цього не трапилось, не вмикайте ці прилади одночасно, не протирайте їх мокрою ганчiркою. А ще довго не залишайте їх увiмкненими.
Порадьте всім ніколи не вставляти у розетки нічого, крім вилок електроприладів, тому що може виникнути пожежа.
Турботлива Праска. Почнiть виступ словами: «Я – Турботлива тiтонька Праска. Погляньте уважаю один на одного. Уявiть собi, що мене не стало. Яким би був ваш одяг?»
Нагадайте дiтям, що з вами треба поводитися обережно, щоб не обпектися. Не залишати вас ввiмкненою без нагляду, не залишати неохолодженою на тканинi або ставити бiля легкозаймистих матеріалів, щоб не сталося пожежі.

Гостинний Чайник. Почнiть виступ словами: «Я – Гостинний Чайник». Нагадайте, що ви буваєте звичайним, а буваєте й електричним. Звернiть увагу на те, що стаєте небезпечним, якщо вас вмикати без води або залишати увiмкненим без нагляду. Скажiть, що вас, чайникiв, бажано розвертати носиком до стiни, щоб, закипiвши, ви не вистрелили в обличчя пробкою зi свистком або струменем гарячої пари.

Газiвник дядько Федiр. Почнiть виступ словами: «Я – газiвник дядько Федiр». Розкажiть, що вам доручили навчити дiтей запалювати газову плиту. «Як запалити газову плиту? Про це добре знає газiвник дядько Федiр».
Щоб запалити газову плиту, треба:
1)​ повернути вентиль на трубi;
2)​ запалити сiрник, пiднести його до пальника, а потім відкрити кран вiдповiдної конфорки.
4.​ Бесіда.
Учитель задає дітям питання.
Що потрібно робити у випадку, якщо відчув запах газу?
Правильні відповіді:
1.​ Терміново сповісти про це дорослих.
2.​ Відчини вікна, двері.
3.​ У жодному разі не запалюй вогонь і не вмикай світло, електроприлади.
4.​ Закрий газові крани.
5.​ У разі необхідності зателефонуй до газової служби (104) від сусідів, оскільки іскра може проскочити й у телефоні.
5. Виступ Лікаря Айболита «Якщо ти обпікся»
- Пiдстав обпечене місце пiд струмiнь холодної води з-пiд крану.
- Нi в якому разi не проколюй пухирi – ти можеш занести iнфекцiю.
- Прикрий мiсце опiку чистим бинтом або серветкою. Звернися до лiкаря за квалiфiкованою допомогою.
6. Робота в парах
Перша небезпека – електроприлади. Щоб назвати знайомi побутовi електроприлади, пограємо у гру «Де сховалася електрика?»
Попрацюйте парами: запишiть назви предметiв побуту, в яких, на вашу думку, «ховається» електрика. (Учнi вiдповiдають; визначається найкраща пара.)
Як ще можна назвати предмети, у яких «ховається» електрика?
Усі цi предмети працюють вiд електричного струму i є мешканцями країни Електрики. У цiй країнi є свої правила. I ми зараз ознайомимося з ними.
7. Розгадування кросворду.
8. Висновки.
Електроприлади полегшують людинi життя. Однак невміле необережне користування ними може призвести до великого лиха. Завжди потрiбно дотримуватись правил користування електроприладами.
1. Перед включенням електроприладу оглянь, чи немає ніяких пошкоджень.
2. Нiколи не вмикай i не вимикай прилади мокрими руками.
З. Не допускай потрапляння води на ввiмкненi електроприлади.
4. Не тягни електричний провід руками.
5. Не протирай, не чисти електроприлади, що працюють.
6. Пiсля роботи вимикай електроприлади з мережi.
7. У випадку несправностi електроприладу негайно повiдом дорослих.
9. Розповідь вчителя.
Існує ще одна небезпека, невидима й нечутна – газ. Газ може бути дуже небезпечним. По-перше, коли вiн накопичується на кухнi, то вiд електричної iскри чи спалаху сiрника може вибухнути. По-друге, газ невидимий, йому навмисне додають спеціального запаху, бо він отруйний. Дихати газом навiть незначний час небезпечно для життя.
Щоб лиха страшного із газом не знати,
Увiмкнену плитку не слід залишати.
Зазвичай витiкання газу вiдбувається через негерметичнiсть з`єднувальних шлангiв i трубопроводiв, внаслiдок поганої пам’ятi юдей, якi залишають вiдкритими вентилi, через пустощi дiтей, через заливання вогню водою, яка стiкає з бурхливо киплячої каструлi.
З метою протипожежної профiлактики треба взяти за правило: перед виходом iз дому завжди треба перекривати газовий кран, який знаходиться на трубi.
Газ на кухнi закривай,
За ним пильно доглядай.
Запах ти вiдчув в квартирi –
Дзвони швидко «104».
Декiлька слiв треба сказати з приводу гарячих страв – чаю, супiв, які стоять на плиті. Будь-яка неакуратнiсть у поводженні з ними може призвести до отримання опiкiв.
Сковорiдки i каструлi, якi мають довгi ручки, слiд встановлювати на дальнi конфорки або розвертати цими ручками до стiни. Дуже часто люди, якi перебувають на кухні, випадково чіпляють такі каструлi i сковорідки i виливають їхнiй вмiст на себе.
Серйозний травматизм можливий у разi необережного поводження з гарячими рідинами, жиром. Необхiдно стежити, щоб під час закипання вміст посудини не виливався через край. Щоб уникнути опiкiв бризками і парою, кришки гарячого посуду відкривають вiд себе, користуючись серветкою чи рушником.
Обережніть на кухні потрiбна у всiх видах роботи. Усе кухонне начиння має бути в належному мiсцi. Пiдлога новинна бути сухою, щоб не посковзнутись. Кухоннi меблi (табуретки, крiсла) мають стояти так, щоб вони не заважали пiд час роботи.
Слід обережно працювати з предметами, якi можуть спричинити порізи. Хлiб, гастрономiчні вироби, овочi та iншi продукти нарізають на обробних дошках, дотримуючись правильних прийомів різання. Пальцi лiвої руки повинні бути зiгнутi i розмiщенi на деякій відстані від леза ножа. Слiд обережно працювати з ручними терками: мiцно тримати продукти (фрукти, овочi), не обробляти занадто маленькi частини.
Отже, третя небезпека — гострi, колючi, рiжучi предмети, скляний посуд тощо.
Щоб уникнути біди,
Усе на місце поклади.
Ніж, веделки – у шухляду,
Голки теж тримай в порядку.
Прибери зі столу шило,
Лиха щоб не наробило.
Заховай всі зайві речі –
Будеш ти тоді в безпеці.
Узагалi, небезпека рiдко виникає сама по собi, з нiчого. Набагаго частiше небезпека складається, як ланцюжок, iз необережних вчинкiв i дiй. I щоб вона не стала зовсiм великою, загрозливою для життя, треба просто перервати цей ланцюжок.
1. Асоціативний кущ «Про новорiчну ялинку»
Зачитуєься ряд слiв: «снiг, хлопавка, свято». Учнi вiдповідають на запитання.
— З яким святом асоцiюються цi слова?
— Назва якого пожежонебезпечного предмета є серед цих слiв?
— Якi пожежонебезпечнi предмети з’являються в кожному будинку пiд Новий рiк?
— Якi прикраси на ялинку є пожежонебезпечними? (Легкозаймистi iграшки, несправнi електричнi гiрлянди, свічки, бенгальськi вогнi, феєрверки.)
2. Слово вчителя
Багато радостi дорослим i дiтям приносить новорiчне свято з лiсовою красунею – ялинкою. Проте, на жаль, iнодi трапляється лихо. Через необережне поводження з вогнем ялинка може легко спалахнути. Отже, пригадаймо правила безпеки. Ялинку треба встановлювати на безпечнiй вiдстанi вiд печей i нагрiвальних приладiв, за метр вiд стiн i стелi, залишаючи вільним вихід iз примiщення. Слiд пам’ятати, що не можна використовувати для прикрашання легкозаймистi iграшки, несправнi електричнi гірлянди свiчки, бенгальськi вогнi, феєрверки.
Що ти будеш робити, якщо спалахне ялинка? (Учні вибирають правильну вiдповiдь.) 
1) Буду голосно кричати i кликати на допомогу.
2) Сховаюся в безпечному мiсцi.
3) Спробую загасити пожежу самостiйно.
4) Зателефоную: 101? 102? 103? 104?
3. Розв`язування ситуативних задач і моделювання поведінки.
1. Ви вдома самi. Увiмкнена новорiчна гiрлянда. Раптом ви помiтили, що провiд сильно нагрiтий, iскриться, лампочки миготять якось дивно. Вашi дiї?
2. Андрiйко побачив неiзольований електричний шнур вiд електрочайника. Що вiн повинен зробити? (Негайно вимкнути прилад iз розетки.)
3. Хлопчики i дiвчатка в гостях у Миколки слухали музику, танцювали, веселились. Збудженi i веселi вийшли на вулицю. Миколка вернувся додому. Вiн згадав, що забув щось вимкнути. Що саме?
4. Гра-змагання «Хто краще знає правила безпеки в побуті»
Вибираються двi команди: «Вогнегасник» i «Пожежник». За кожну правильну вiдповiдь команда отримує зелений кружечок, за неправильну — червоний. Виграє та команда, у кого бiльше зелених кружечків і найменше штрафних — червоних.
Запитання 
1) Чому в разi запаху газу не рекомендується телефонувати?
2) Для чого газ роблять пахучим?
3) Чому не можна гасити пожежу на електроприладах водою?
4) Чому на протягу газ не вибухає?
5) Що трапиться, якщо в електрочайнику википить вода?
6) Що слiд зробити, якщо у квартирi чути запах газу? (Якщо ти раптом вiдчув запах газу,вiдразу ж скажи про це дорослим: вони повиннi негайно вiдкрити вiкна, провiтрити квартиру i перекрити газовий кран, а також відразу викликати працівників аварійної служби газу, подзвонивши 104)
7) Що може статися через витік газу?
8) Для чого газівники з аварійної служби користуються мильною піною?
9) Що категорично забороняється робити при виявленні запаху газу?
10) Чому не можна братися за електроприлади мокрими руками?
5. Ознайомлення з пам`яткою «Безпечна поведінка вдома»
1. Усі гострі, колючі, ріжучі предмети клади на свої місця.
2. Коли йдеш з дому, не залишай електроприлади увімкненими.
3. Нiколи не залишай увiмкненою газову плиту i не грайся сiрниками. Це небезпечно?
4. У жодному разi не їж будь-яких лiкiв. Неправильно вжиті лiки можуть викликати отруєння.

Немає коментарів:

Дописати коментар