середу, 30 грудня 2015 р.

Об’єкт праці. Створення ікебани за власним задумом.

Мета. Ознайомити учнів із поняттям «ікебана».
Вчити створювати композиції з рослинних форм. Розвивати художнє мислення і фантазію. Виховувати почуття композиційної цілісності і рівноваги у виробах.
Матеріал. Засушені квіти, трави, листки, гілочки; насіння гарбузів, соняшника, кукурудзи; пір’я, стрічки, картон, пластилін.
Наочні посібники. Зразки ікебан, ілюстрації, плакати, підручники.

Хід уроку
І.Підготовка робочих місць.
ІІ. Організаційний момент.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація
     навчально-прикладної діяльності.
1.Вступна бесіда.
Сьогодні ми продовжуємо працювати з природними матеріалами. Наша класна кімната перетвориться у загадкову майстерню, яка буде називатися «Природа і фантазія».
Перед вами неповторні дарунки природи нашого краю.
Краса природи не тільки радує нас, вона робить нас
добрішими, вчить створювати прекрасне.
Пам’ятайте, що рослини – наші вірні друзі, і тому
ставтеся до них  з турботою, по-господарськи.
Сьогодні ми поговоримо з вами про мистецтво складати букети. Виготовимо різноманітні букети із засушених квітів, трав, гілочок.
IV. Розгляд зразка.
-З чого створений букет?
-На чому закріплений букет?

V.Технологія виготовлення виробу.
-А знаєте ви, що створити букет – це не така вже проста справа? Якщо зірвати в саду кілька квіток і скласти  їх разом, то це ще не букет.
Створення букетів – це справжнє мистецтво, воно має дуже давню історію і свої закони. Цей вид мистецтва був заснований в Японії. Сьогодні популярний в багатьох країнах, особливо на сході.
Називається таке мистецтво і самі букети японським словом «ікебана».
Основне в ікебані показати справжню природню красу квітів, листків, гіллячок, інших природніх матеріалів.
В Японії цей вид мистецтва надзвичайно розповсюджений. Так як в Україні усі дівчата вміли вишивати, плести вінки, в Японії кожна дівчина  повинна вміти складати ікебану – композицію з квітів відповідно до сезону: зимову, літню, осінню. Їх можна розміщувати на столі, на підлозі, на стіні, підвішувати до стелі.
(Діти розглядають ілюстрації і зразки ікебан.)

VI. Планування наступних трудових дій, відбір матеріалів та інструментів.
Закріплення нового матеріалу.
-Думайте, фантазуйте і у вас вийде неповторний букет.

VII. Повторення правил техніки безпеки.

VIII. Самостійна творча робота.
Інструктаж
Діти на попередньому уроці виготовили круглі рамки з картону, обмотали кольоровими нитками, виготовили вазочки прикрашені природнім матеріалом. Всі учні поділені на групи і мають завдання за допомогою власної фантазії створити настільні та настінні екібани.


Діти читають вірш з дошки:
Ми будемо сьогодні
Творити власне диво.
Фантазію розбудимо,
Творцями казки будемо!

Звучить «легка» музика. Діти творчо працюють.

IX. Фізкультхвилинка.
Діти грають гру «Відгадай професію».
За даними ілюстраціями діти відгадують професії.

Х. Продовження самостійної роботи. Прикрашення композицій.
ХІ. Самооцінювання виробів. Відбір на виставку.
Чергові учні оцінюють вироби однокласників.
ХІІ. Підсумок уроку. Прибирання робочих місць.
Діти придумують творчі назви для своїх виробів. Звучить музика.

Немає коментарів:

Дописати коментар